Friday 5 December 2014

Pelan baru untuk simkad Magic Tone Excel

Setiap syarikat telekomunikasi mempunyai pelbagai plan yang telah disediakan untuk kepuasan pengguna mereka. Plan ini dicipta juga untuk memberikan anda pilihan dan bersesuaikan dengan keperluan masing-masing ..

sebelum ini Plan yang di sediakan oleh Tune Talk Tone Excel adalah untuk mobile data sahaja, tetapi baru-baru ini pada bulan Oktober 2014 syarikat telah memperkenalkan Plan Baru yang di beri nama Mix & Match. 

jika anda menggunakan simkad ini tanpa melanggan mana-mana pakej casnya adalah seperti berikut:

caj call per minit = 0.28 sen 
caj sms = 0.10 sen 
1mb data internet = 0.10sen 
(sila klik rajah di atas untuk pembesaran)


Untuk plan yang terbaru ini anda boleh berjimat lebih sedikit berbanding sebelumnya, sila rujuk Jadual di bawah: 

(sila klik gambar diatas untuk lebih jelas) 

Anda boleh buat pilihan sama anda mahu melanggan pelan untuk Panggilan ataupun pelan untuk Mobile Data. 

jika tanya pada saya, saya lebih gemar melayari internet menggunakan handphone jadi saya pilih pelan Data untuk lebih penjimatan. 

Jika anda banyak melakukan panggilan telefon saya sarankan anda langgan pelan Panggilan.

Jika anda mahu melanggan dua-dua pelan serantak pun boleh iaitu pelan panggilan & pelang Data. Tetapi anda tidak boleh melanggan pelan yang sama lebih dari 1. 

Contoh jika anda sudah melanggan pelan Voice Lite, anda tidak boleh melanggan pelan Voice Heavy dalam masa yang sama. Jika mahu tukar pelan anda perlu STOP dahulu pelan yang sebelum ini.

begitu juga dengan pelan Data, jika sudah pilih Data Lite anda tidak boleh langgan Data Medium / Heavy dalam masa yg sama. Jika mahu tukar pelan anda perlu STOP dahulu pelan yang sebelum ini. 


saya harap anda dapat faham penjelasan saya di dalam post ini, jika ada sebarang kemusykilan atau masalah boleh terus hubungi saya .


ikhlas,
broFami
Ketua Geng Simkad Magic
013-5951358
IDP373089/591520 


 

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...